[WL::Change] Nieuwe A link tussen ZwaluwAK en Unigor

Ronald in 't Velt velt at xs4all.nl
Sun Apr 18 13:30:14 CEST 2010

Huub Schuurmans wrote:
> [...]
Het nanostation van Unigor (zuidzijde) moet misschien nog een tikkie
naar rechts gedraaid worden. Bij het uitrichten heb ik op Robijn gemikt.
Ik vind de ophanging aan tie-wraps eigenlijk ook wat fragiel. Er hoeft
maar iemand naar te blazen en hij wijst in een andere richting.

> Lijkt nu gerepareerd? Of gaat hij nog/weer over de b-link?

Heb vannacht zitten spelen. Unigor ontving wel routeringspakketten van
ZwaluwAK, maar bouwde er geen boompje van. Ik heb lvrouted een schop
gegeven; daarna werkte het. Had dit hier nog niet gemeld wegens
dichtvallende ogen.

De link (laag 2) werkte gewoon, dus met de instellingen (WDS aan beide
kanten) was niks mis.

> Op de link NodeRabo - NodeHuub draait dit ook, dwz aan de Rabo-kant zit
> de AirLive en aan de Huub-kant zit een nanostation5. Hier is de AirLive
> AP en het Nanostation 'station'. Het nanostation staat hier NIET in wds
> modus en de routering geeft geen problemen.

T.z.t. toch maar wel op WDS zetten :-)
> Bij de link unigor-zwaluwak is het net andersom (AirLive in
> stationmodus), maar het lijkt dus nu wel te werken.
> Ik kom er trouwens niet in met het standaard pwd. Userid is airlive?

Vreemd. Ik kon er gewoon naartoe met ssh en het standaard WL password.
Helaas verschijnt er dan geen linux prompt, maar een eigen AirLive
command line. 'help' toont een overzicht van alle beschikbare commando's.
> Moeten nog wel 8.0 config hierop zetten zie ik,

Yep.

Groet,
Ronald