[WL::Change] Nieuwe A link tussen ZwaluwAK en Unigor

Ronald in 't Velt velt at xs4all.nl
Sun Apr 18 23:35:37 CEST 2010

Ad Hofman wrote:

> De B link staat uit en ik had het inderdaad werkend.
> Ik vond op de airlive op een gegeven moment ook een wds station ook al
> heet het daar net iets anders
Wireless Router Manager Console , Version : 1.00t13g_0902
Please enter your password : ***********

Welcome !
Command> show wireless settings
Radio[1] operation mode: wds bridge
ssid name : ilA-z.unigor.wleiden.net
radio[1] mode : 11a
radio[1] channel : auto
Command> show advanced wireless
Radio[1] RTS threshold = 200 bytes
Radio[1] fragmentation = 2346 bytes
Radio[1] transmit power = Max-24dB
Radio[1] data rate = 1000 Mbps
Radio[1] 11a acktimeout = 35 ��s
Command>

(RTS threshold is een experimentje van mij).

> De airlive was/is nog geconfigureerd volgens een (ouderwetse) methode
> met management ip.
> je moet inloggen met user : root en het standaard wacht.woord. Ik ben
> er ook achtergekomen dat dit
> niet erg eenduidig wordt toegepast. Soms moet je inloggen met alles
> default soms is alleen de inlognaam
> nog default en het ww niet enz.
Het afschaffen van de bridge management IP adressen vind ik wel een
goede zaak, omdat het bijdraagt aan het binnen de perken houden van de
grootte van de lvrouted pakketten en de kernel routing table. Het
gebruiken van een user name en password die vermeld staan op de
verpakking van de bridge hardware (zag dit bij de bullet) lijkt mij dan
weer een minder goed idee. Ik zou hiervoor liever <insert WL router
password> blijven gebruiken.

Groet,
Ronald