[WL::Change] configuratie management-interface van nanostations/ bullets

Huub Schuurmans huubsch at xs4all.nl
Thu Jan 28 14:47:23 CET 2010

On Thu, 2010-01-28 at 13:26 +0100, richard at vanmansom.net wrote:
> Ps,
> "geen aparte configuratiestap nodig " is volgens mij niet waar. De node moet wel bij de NS/Bullets
> kunnen, dus heeft wel een ip adres nodig in de range van de NS/Bulletes" des al niet te min, ben ik
> voor.

Wat in het 'voorstel' niet duidelijk staat:
In de nodeconfiguratie worden geen 192.168.1.*/24 adressen toegekend aan
de interfaces. Naast het opzetten van de tunnel moet je tijdelijk een
ip-adres in die range definieren op de node-interface van de NS/bullet
waar je verbinding mee wilt maken. En die moet je na afloop wel weer
verwijderen natuurlijk.
De procedure is dus ietsje omslachtiger:
- 192.168.1.*/24 type adres (alias) tijdelijk toekennen aan de gewenste
interface
- ssh-tunnel opzetten
- alias weer verwijderen van de interface
We kunnen er natuurlijk een scriptje van maken ;-)

Of heeft iemand nog een idee hoe het simpeler kan?

Huub