[WL::Change] tyan (WL webserver) niet bereikbaar op donderdag 14/Apr/2011

Rick van der Zwet info at rickvanderzwet.nl
Thu Apr 7 09:01:38 UTC 2011

Donderdag 14/Apr/2011 zal tyan (WL webserver) niet bereikbaar zijn in
verband met het omnummeren van de IP adressen.  Dit betekend dat
diensten als website, mailinglijst, subversion niet beschikbaar zijn.

De omnummering is nodig ivm interne netwerk migratie binnen de HSL.
Dit heeft als voordeel dat subversion, website straks ook voor de
studenten van de HSL te bereiken zijn. Ik zal tijdens de migratie op
de HSL aanwezig zijn om communicatie makkelijk houden.

Een stappenplan:
1) TTL van DNS zal naar 5min worden terug gebracht, ik zal tevens
siteview tijdelijk even de master DNS server maken, om de migratie
makkelijk te houden.
2) Rond 10:00 zal ik de IP adressen aanpassen.
3) HSL zal VLAN omgezet worden naar nieuwe VLAN groep.
4) Als de IP tests en ACL tests succesvol zijn zal ik de DNS entries aanpassen.
5) Om ongeveer 12:00 zou alles voltooid moeten zijn.

Als alles voltooid is zal ik even een mailtje sturen met de resultaten.

MvG,
/Rick
--
http://rickvanderzwet.nl