[WL::Change] extra ap bij proxy20

Ronald in 't Velt velt at xs4all.nl
Fri Apr 6 20:17:37 UTC 2012

On Fri, 2012-04-06 at 21:47 +0200, Huub Schuurmans wrote:

> Ik heb daar over zitten denken. Maar mijn fritzbox doet het ook: op
> wifi-netwerk zit ik in hetzelfde subnet als het bekabelde netwerk.

Ja, maar daar zitten WLAN en de LAN-poorten via een bridge aan elkaar.
In dat geval is het inderdaad 1 subnet. Op proxy20 gaat verkeer tussen
de verschillende interfaces over laag 3: routering.

> Hoe zou jij dit configureren?

Niet? :-) Wat is de winst van een extra AP, gebaseerd op bejaarde
hardware, op de proxy? Dit doen we nergens anders, voorzover ik weet.

>  Bedoeling is clients naar de node te
> sturen (captive portal en dan internetten)

Snap ik. Een oplossing heb ik niet direct. Ik ben nu bezig op LHS en
proxy 20. Ik probeer (eerst) de routering naar Internet goed te krijgen.
Dat extra /24 subnet geeft mogelijk complicaties (zie ticket #160). Ik
heb het daarom even weggehaald.

Ronald