WLT: Mysql of PHP foutje??

Ed Kikkert eddy at wirelessleiden.nl
Fri Apr 1 16:13:14 UTC 2005

Hallo allemaal,

Ben bezig een nieuwe server op te zetten die ook een Mysql service
heeft samen met PHP. Echter met een eenvoudig script om een database
aan te maken krijg in onderstaande fout en kom er niet meer uit.
Wie oh wie heeft een oplossing?  Ik wil graag mijn film database
terug...snif.

http://eddy.wleiden.net/test/          (PHP informatie)
http://eddy.wleiden.net/test/test.php  (Uitvoering van scriptje)

Fatal error: Call to undefined function:  mysql_connect()

os freebsd 5.3  Mysq 4.1.10a
Apache/2.0.53 (FreeBSD) DAV/2 SVN/1.1.3 PHP/4.3.10 mod_ssl/2.0.53
OpenSSL/0.9.7d Server at eddy.wleiden.net Port 80

Ed,

------------ Scrippie om te testen -------------------------------------

<HTML>
<HEAD>
<TITLE> Een database maken </TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<?php

// Stel de variablen voor de toegang tot de database in:

$host="localhost";
$gebruiker="aaaaa";
$wachtwoord="xxxxx";
$dbnaam="nieuwedatabase";

$verbinding = mysql_connect ($host, $gebruiker, $wachtwoord);
if (mysql_create_db ($dbnaam, $verbinding )) {
    print ("De database, $dbnaam, is met success gemaakt!<BR>\n");
} else {
    print ("De databasw, $dbnaam, kon niet gemaakt worden!<BR>\n");
}
mysql_close ($verbinding);
?>
</BODY>