WLT: LV routing vraag

dirk los dirk at dicom.nl
Thu Apr 14 01:51:56 UTC 2005

> [...]
>die bits en het werk om het te implementeren waard is.

>dat krijgen ze zowiezo vanwege de snelheid. en mocht dat niet genoeg
>zijn, dan is het triviaal om de snelheid-uitlees routine voor ethernet
>te laten liegen en altijd een belachelijk hoge snelheid te geven.
>
>en ja, het is wat minder triviaal om datzelfde te doen voor
>interlinks-op-omni's. het probleem is dan aan de client kant, de daemon
>kan daar niet afleiden dat 'ie aan een omni zit, tenzij je er smerige
>wirelessleiden specifieke hacks als kijken of "omni" ergens in de ssid

Ik denk dat je het veel te mooi wil maken.
Volgens mij is het al heel effectief als je een vaste "cost variable" per link in genesis kan invullen.  Bij afwezigheid een default
waarde.  Deze waarde kan in de environment van lvrouted gebracht worden en dan hebben we de mogelijkheid om in de praktijk wat met
waarden te experimenteren.  Ik heb de indruk, dat de burst snelheden wel iets, maar onvoldoende precies gerelateerd zijn aan de
prestatie van de link.  Ik ben bang dat zo'n precisie te veel instabiteit in het netwerk tot gevolg heeft en dat dan het middel
erger is dan de kwaal.
Voorlopig lijkt me 4 bits voor het onderling vastleggen van prioriteit me ruim voldoende.

Dirk L