WLT: 'Ander soortige' buitengebieden (WAS: Re: WLb: Success:koppeling met een HNode in Zoetermeer.)

Dirk-Willem van Gulik dirkx at webweaving.org
Mon Apr 25 09:29:33 UTC 2005

On Wed, 20 Apr 2005, Rick van der Zwet wrote:

>     Zit me eens af te vragen, hoe is dit in de routing in te bouwen?
> OSPF en lvrouted op 1 node?

De traditionele oplossing is een (beperkt) aantal peering points
afspreken - en dan BGP - Border Gateway Protocol gebruiken. In het heel
kort komt dat neer op

->	we spreken af elkaar's IP nummers niet te gebruiken.

->	wij spreken af dat we 10.12.0.0/16 via de peering punten
	naar hun sturen

->	en zij spreken af dat ze alles voor 127.16.0.0/12 via de
	peering punten naar ons sturen.

Dat is alles.

Dw