WLT: 'Ander soortige' buitengebieden (WAS: Re: WLb: Success: koppeling met een HNode in Zoetermeer.)

dirk los dirk at dicom.nl
Mon Apr 25 20:35:53 UTC 2005

>De traditionele oplossing is een (beperkt) aantal peering points
>afspreken - en dan BGP - Border Gateway Protocol gebruiken. In het heel
>kort komt dat neer op
>
>->	we spreken af elkaar's IP nummers niet te gebruiken.
>
>->	wij spreken af dat we 10.12.0.0/16 via de peering punten
>	naar hun sturen
>
>->	en zij spreken af dat ze alles voor 127.16.0.0/12 via de
>	peering punten naar ons sturen.
>
>Dat is alles.

Stel je nu voor om in de border gateway machines wwer Zebra te gebruiken?
Of heb je een andere bgp implementatie op het oog?

BGP is inderdaad een een hele goede optie op termijn, wanneer er meerdere onafhankelijke wireless netwerken met elkaar willen
samenwerken.  Wat ik er echter nu van weet, denk ik echter wel dat een paar heckers avondjes met elkaar nodig zijn.

Dirk L