WLT: Node niet in genesis config - voorstel www.wleiden.net een actuele bijgewerkte website maken

Dirk-Willem van Gulik dirkx at webweaving.org
Mon Feb 13 07:10:04 UTC 2006

> Het bestuur zou dit graag goed willen regelen. Er zijn een aantal
> mogelijkheden om een centrale server in te richten, elk met voor- en
> nadelen. Belangrijk is om in de toekomst een algemeen toegankelijke
> installatie te hebben en geen ad hoc oplossingen. Het lijkt ons nuttig

Het is mooi om hier over te praten - maar de kern van het probleem is de
hosting en de daaruitvoortvoelende dingel als aansprakelijkheid en
DCMA/Safe-haven procedures; en daar zie ik maar een paar oplossingen voor:

->	Via Hugo of Huub's contacten toestemming krijgen voor iets meer
	hosting activiteit bij de universiteit

->	75  E/maand voor 'unlimtied bandwidth' hosting reserveren op je
	jaar budget' en 850E voor een server.

->	Een sponsor in natura vinden die die 'unlimited hosting' (weer)
	wil gaan doen (lering trekkende uit de problemen die Asemantics
	had ten aanzien van illegale content, etc). *.

Als je deze basis voor elkaar hebt kun je met wat vrijwilligers de
techniek vrij makkelijk doen.

Dw