WLT: Node niet in genesis config - voorstel www.wleiden.net een actuele bijgewerkte website maken

Ger Koper ger at wirelessleiden.nl
Mon Feb 13 07:22:25 UTC 2006

On Sun, 12 Feb 2006 23:04:55 -0800 (PST), "Dirk-Willem van Gulik"
<dirkx at webweaving.org> said:

> Het is mooi om hier over te praten - maar de kern van het probleem is de
> hosting en de daaruitvoortvoelende dingel als aansprakelijkheid en
> DCMA/Safe-haven procedures; en daar zie ik maar een paar oplossingen
> voor:
>
> ->      Via Hugo of Huub's contacten toestemming krijgen voor iets meer
> 	hosting activiteit bij de universiteit
>
> ->      75  E/maand voor 'unlimtied bandwidth' hosting reserveren op je
> 	jaar budget' en 850E voor een server.
>
> ->      Een sponsor in natura vinden die die 'unlimited hosting' (weer)
> [...]

De ervaring uit het verleden leert ons dat de enige serieuze optie
nummer 2 is. Op dit moment onderzoeken we nog wat andere mogelijkheden
maar die zijn beperkt of hebben nadelen als je hierboven schetst. Het
past een professionele vrijwilligersorganisatie niet om van
vriendendiensten afhankelijk te blijven, hoe goed ook bedoeld.

Vooralsnog lijkt me die optie dus het uitgangspunt voor een inhoudelijke
discussie.

Groet