WLT: RE: Dell rack servers, roept u maar

Wireless Alphen wireless.alphen at hccnet.nl
Tue Feb 21 17:55:31 UTC 2006

Eerste vraag, wil je redundancy op hot plug power supply's, veel disk
storage / RAID systeem (hotplug), meerdere processorren???

- is er over de backup nagedacht? (naar disk en naar tape?? ) /
- switches, de dell servers hebben Gigabit ethernet via RJ45 (UTP)
- remote management board DRAC (server via netwerk aan / uit
zetten + webinterface voor beheertaken (BIOS Startup zien)
- UPS??

Is er nog een budged vanuit dell genoemd, waarvoor we spullen mogen
uitzoeken?
Als er ongelimiteerd budged is zouden de volgende configs perfect zijn.:)

> Ik dacht daarbij aan:
> - webserver, webfolder, svn, wiki, mailinglijst (bereikbaar vanaf
> internet dus)

Server met veel diskspace, zou hiervoor een PowerEdgeT 2850 vragen, daar
kunnen wel
6 harddisk's in

Volgende config van PowerEdgeT 2850 vragen
1 x Dual-Core IntelR XeonT processors at 2.8GHz with 2x2MB L2 cache- Dell
Recommends
2GB DDR2 SDRAM Memory (4x512MB 400MHz single rank DIMMs)
6 x 300GB U320 10,000 rpm 80-pin SCSI HDD (hot plug)
PERC 4e/Di embedded dual channel RAID controller (256MB of battery backed
cache)- Dell Recommends
Two Hot-plug Power Supplies for Redundancy
DRAC 4 daughter card (provides advanced remote management without occupying
an I/O slot)- Dell Recommends

> - monitoring, nameserver voor netwerk

zou hiervoor een PowerEdgeT 1850 vragen
1 x Dual-Core IntelR XeonT processors at 2.8GHz with 2x2MB L2 cache- Dell
Recommends
2GB DDR2 SDRAM Memory (4x512MB 400MHz single rank DIMMs)
2 x 146GB U320 10,000 rpm 80-pin SCSI HDD (hot plug)
> [...]
an I/O slot)- Dell Recommends

> - server voor apo-kantoor (met thin clients)

Veel geheugen, en processorcapaciteit, kan je ook via WL netwerk thin
clients / terminal sessies mee ondersteunen.

zou hiervoor een PowerEdgeT 1850 vragen
2 x Dual-Core IntelR XeonT processors at 2.8GHz with 2x2MB L2 cache- Dell
Recommends
4GB DDR2 SDRAM Memory (4x1GB 400MHz single rank DIMMs)
2 x 73GB U320 15,000 rpm 80-pin SCSI HDD (hot plug)
[...]

Voor de Backup:
Dell PowerVault 110T LT03 400 Gb external tape drive with controller card
39160, 3 years on site service with 4 hours response (12x5)
- 31 LTO3 tapes (14 dag(2 weken)/2 week /12 maand / 3 jaar tapes)
x data / 400 (Gb) (bij naar disk kunnen de dagtapes vervallen.)

Backup 2 disk:
PowerVault 220S
Dual Power Supplies- Redundant
2 x 1 Meter External VHDCI-To-SCSI Cable
14 x 300GB U320 10,000 rpm 80-pin SCSI HDD (hot plug)
PERC4/DC U320 RAID Controller (128MB cache) (channels: 0xINT,2xEXT)

UPS:
APC Smart-UPS 3000i, 2700Watt, rack mount (2U)

1U LCD 15inch flat-panel monitor with DELL rack rails, keyboard and
trackball mouse combo with rack tray

Video switch

19" Rack

> We moeten denken aan SC1425 of 850 en eventueel 1850.
> Zie:
> http://www1.euro.dell.com/content/products/compare.aspx/rack_servers?c=nl&
> cs=nlbsdt1&l=nl&s=bsd
>
> Graag deskundige meningen over wat we precies nodig hebben. Ik heb
> gezegd dat we deze week met een specificatie komen.
>
> Groeten
> Huub

Met vriendelijke groet,
R. Bekooy