WLT: Dell rack servers

Huub huub at wirelessleiden.nl
Sat Feb 25 15:25:14 UTC 2006

Ik kon eventjes alleen webmailen, dus onderstaand mailtje gisteren naar
deze lijst gestuurd kwam er niet door. Ik had het kunnen weten..

Hierbij alsnog:

Ik had Dell beloofd 'deze week' aan te geven welke servers we willen
hebben. Gelet op de commentaren heb ik het volgende doorgegeven:

(quote)
ons verlanglijstje voor de servers:

1. De 850 zou prima zijn voor al onze web-bereikbare diensten (PE038501).
Dus een Pentium-4 2.8Ghz, 1GB memory en 2 keer een 80GB (of 160GB) disc;
rack mounting rails; SATA RAID controller; Intel® Pro 100S NIC; geen
floppy; geen keyboard; geen muis; geen besturingssysteem;

2. Een zelfde 850 (PE038501), echter met meer schijfruimte, twee keer 250
GB voor onze netwerk monitoring en netwerkdiensten server.

3. Een 1850 (PE031851) voor onze 'applications' server, met 2x Xeon 3 GHz,
2 GB memory, 2 keer 146 GB disc; rack mounting rails; RAID controller;
geen besturingssysteem. (We willen deze server gebruiken in combinatie met
thin clients en om applicaties over het wireless netwerk over te draaien,
dus er wordt wat meer van gevraagd).

(unquote)

Als dit erg fout is hoor ik het wel ;-)
De 850's hebben SATA discs en de 1850 heeft SCSI's. Met RAID lijkt me dat
wel een goede betrouwbaarheid geven.
Ik wist niet zeker of die extra netwerkkaart (voor de webserver) handig
is, maar hij is niet zo duur. Rack mounting rails zijn ook verschillende
soorten van, wat hebben we nodig?

Groeten
Huub