WLT: harddisk: scsi of sata

Lodewijk Vöge lvoege at gmail.com
Sat Feb 25 16:58:34 UTC 2006

On 25-feb-2006, at 4:05, Hugo Meiland wrote:

Dat de kans op disk failure op hetzelfde moment miniem is, is niet
helemaal waar, het is zelfs erg waarschijnlijk dat disks het op
hetzelfde moment begeven: ze komen meestal uit dezelfde productie
serie (met dezelfde afwijkingen) en maken hetzelfde mee
(temperatuur verschuivingen, stoten e.d.)

hetzelfde moment als in dezelfde dag? er zijn hier op kantoor *veel*
ATAPI/SATA discs die 24/7 draaien, veel uit dezelfde serie met
dezelfde workload. in de tijd dat ik hier ben heb ik 1 disc kapot
zien gaan. niet meer, laat staan op hetzelfde moment.

Lodewijk