[WL::Techniek] Gif/bridge

Richard van Mansom richard at vanmansom.net
Thu May 1 14:20:07 CEST 2008

Hoi,

Ik ben een stapje verder gekomen met de bridge/gif verhaal. De ondersteuning
voor de koppeling zit standaard in FreeBSD 7.-release (etherip). Deze zit in
de if_bridge. Iets wat ik raar vindt omdat de limitatie volgens mij in de
gif zit. Maar dat klopt waarschijnlijk niet want ik ben ondanks een stap
verder.

De magisch oplossing werkt zoals gewoonlijk :-), een nieuwe installatie van
de Soekris. De soekris gaf daarna andere output. Het werkte nog niet.

Ik heb aan de volgende opstelling.
 Laptop - Soekris - Router - Andere FreeBSD PC

Via de tcpdump op de "andere FreeBSD PC" kwam ook aardig wat verkeer van men
Router (CDP verkeer en zo). Ik besloot om ook ook bridge tussen een nep
interface en de gif op de "andere pc" te plaatsen. Toen ik daar een Tcpdump
op plaatste zag ik de "arp requests" voor bij komen die vanaf men laptop
kwamen. Uiteraard kon die bridge daar niet op reageren omdat die uitkwam op
een niet bestaande interface. Nu dus een computer regelen met twee nic's om
testen.

Met vriendelijke groet,

Richard