[WL::Techniek] Gif/bridge (update)

Richard van Mansom richard at vanmansom.net
Thu May 1 23:53:12 CEST 2008

Hoi,

Ik heb op het moment de volgende infastructuur

Laptop - Soekris - Router - PC1  - PC2

Laptop is draadloos op Soekris aangesloten. De rest met draden. (dus
bijvoorbeeld Router op PC1 aagesloten.
Van de Soekris loopt een Tunnel (gif) naar PC1. Alles wat draadloos op de
Soekris wordt afgevuurd (via ath0) wordt direct de tunnel in gestuurd. Alles
wat van de tunnel komt op PC1 wordt naar PC2 gestuurd.

Laptop IP: 192.168.13.2
PC2 IP: 192.168.13.1

Als ik een tracert (de traceroute van windows) doe zie ik dus 1 stap. Dit is
een eerste stap maar ik wil niet dat alles van de tunnel komt via een bridge
(pc1) naar PC2 gestuurd word maar daar eindigt (bij pc 1). Echter lijkt het
er op dat verkeer dat over de bridge gaat versleuteld wordt. Als ik een
tcpdump doe op PC1 op de interface die naar PC2 loopt kan ik zien wat er
gebeurd, maar als ik de tcpdump op de gif interface plaats dan zie ik
allemaal verkeer waar ik niets uit kan halen (weet dus niet hoe ik dit moet
omschrijven.

Voorgang kom langzaam maar zeker.

Met vriendelijke groet,

Richard