[WL::Techniek] Update

Rick van der Zwet rick at wzoeterwoude.net
Mon May 19 14:41:17 CEST 2008

On 5/19/08 1:59 PM, Richard van Mansom wrote:
..
> Ik heb het programma 'usertracking' gevonden (zie laatste notule op svn).
> Dit is een programma wat bij kan houden welke mensen gebruik maken van het
> 802.1x netwerk. Probleem dit is gemaakt voor een Linux omgeving. Freebsd
> heeft Linux ondersteuning, echter maakt het installatie scriptje gebruik van
> de  mappen /etc/init.d en /etc/rc2.d. Echter deze bestaan niet onder
> FreeBSD. Het missen van de map /etc/apache was snel opgelost met een
> symlink, maar dit is denk iets onoverkomelijks.
>
> Of is dit wel mogelijk op FreeBSD?

Kijk even naar /etc/rc.d/* of /usr/local/etc/rc.d/* en naar de opbouw
van de scripts daar. Het is niet bepaald rocket science wat daar gedaan
wordt. Misschien dan je het opstart scriptje omschrijven in een bsd
standard formaat.

Als je scriptje de onderstaande commando's ondersteund kan je het gewoon
in de map /usr/local/etc/rc.d zetten en komt het allemaal wel goed (niet
helemaal netjes, maar wel werkend)

<script> start
<script> stop

/Rick