[WL::Techniek] Testen exodus

Ad Hofman adhofman at zonnet.nl
Fri Nov 7 23:24:15 CET 2008

Moeten de exodus testen nu op een ticket list of hier op de techniek lijst ?
Ik heb een beetje rond gespeeld daar en kwam de volgende zaken tegen.

- In de network list kunnen geen netwerken toegevoegd worden en de bestaande
niet ge-edit
- De IP adressen tussen links met /30 subnet kloppen niet de bruikbare
adressen van een /30 subnet zijn bijvoorbeeld
   172.16.0.5 en 172.16.0.6  Bij node rick 2 zijn nu adressen 4 en 5
toegekend in de link naar xant
- Het is niet ideaal maar ik neem aan dat er nog steeds meerdere links op 1
interface kunnen komen ?
   ik heb een node unigor gemaakt met een link naar Zwaluw en Dirk Los op
dezelfde antenne met een /30 subnet
   Er zijn nu 3 adressen op een rij toegekend wat dus niet kan.
   In de bestaande situatie heeft elke link zijn eigen /30 subnet zodat de
master in dit geval unigor dan 2 ipadressen heeft
   misschien is dit niet noodzakelijk maar dan zou er een foutmelding moeten
komen dat het niet kan met een /30 subnet
- Als er al een link is tussen een master en een slave en je probeert nog
een slave toe te voegen kan je hem ook aan de reeds bestaande slave koppelen
maar dan crasht de boel

groeten

Ad