[WL::Techniek] trac voor nodebeheer?

Rick van der Zwet rick at wzoeterwoude.net
Sat Nov 8 13:36:36 CET 2008

2008/11/8 Huub Schuurmans <huubsch at xs4all.nl>:
> Wat vinden jullie van het idee om trac ook te gebruiken voor nodebeheer?
> Het is bedoeld voor softwareontwikkeling begrijp ik, maar als het
> bruikbaar zou zijn hebben we in ieder geval 'iets'.

Maarten is volgens mij 'iets' in Drupal aan het maken en ziet er
eerlijk gezegd zeer belovend uit, maar weet niet meer zeker of dit een
ticket tool is of iets anders. @Maarten kan jij ff commenten?

Maar op 2 fronten proberen is natuurlijk veel effectiever, kijken wie er wint :P

> We zouden een project 'beheer' kunnen definieren met elke node als
> 'component'. Is het veel werk om zoiets op te zetten?

Opzetten is niet veel werk en kan in een simpele batch via de CLI [1],
syncen is meer werk, maar wel goed te doen :-) (via CLI). Speel anders
even in de sandbox op http://www.wirelessleiden.nl/projects/sandbox
(heb je admin gemaakt) [2]

/Rick

[1] rick at dellas:/home/trac/projects/sandbox $ for NODE in `curl
http://wlconfig.wirelessleiden.nl/freebsd/6.0/g_list.pl/nodelist`; do
sudo -u www trac-admin `pwd` component add $NODE huub; done
[2] rick at dellas:/home/trac/projects/sandbox $ sudo -u www trac-admin
`pwd` permission add huub TRAC_ADMIN

--
http://rickvanderzwet.nl