[WL::Techniek] Exodus branch exodus-admin uitdagingen

Rick van der Zwet rick at wzoeterwoude.net
Sun Nov 30 12:01:37 CET 2008

Hi Roland,

Heb vrijdag en zaterdag zitten spelen met de admin interface van
django, de initiele opzet is redelijk te begrijpen en doen, maar er
moet significant veel werk gebeuren om het een beetje leuk werkend te
krijgen. Ik zit niet heel erg in de django wereld, dus als je denk dat
het een issue waard is graag :-)

* Ik heb een voorbeeldje van ReadOnlyWidget erin gestopt, dit wordt
echter niet meegenomen in een InlineForms

* Een nieuwe entry (extra=1) in gebruik van InlineForms, wordt soms
gelijk opgeslagen, ook al heb je hem niet ge-edit (Zoals interfaces
bij nodes) en soms ook niet (zoals public AP bij interfaces). Het
lijkt iets te maken te hebben met choice fields. (lijkt me een echte
bug)

* Er moet een manier zijn om een veld hidden te zetten, welke
``exclude='' een veld volledig uit de view haalt, welke bij opslaan
een foutmelding geeft, omdat het gewenste gedrag zou zijn dit veld te
'hidden' zodat zijn waardes wel meegenomen worden. (misschien een
inhancement welke op hidden= reageert of misschien ook er zelf in te
hacken, welke de state add/change gedetecteerd kan worden en velden
later toegevoegd kunnen worden)

* Links bestaan niet, dus om bijvoorbeeld een publicAP toe te voegen
als je in node view staat, moet je eerst naar publicAP -> add -> dan
de interface kiezen of eerst naar interface -> en daar via inline
toevoegen.

Al met al, als conclusie kan ik toch wel zeggen dat de admin interface
nog niet helemaal volwassen is als je kijkt naar meer ingewikkelde
data modellen, welke wij bijvoorbeeld gebruiken. De typische
UI/Workflow processen zijn er nog niet goed in te modeleren.

/Rick
--
http://rickvanderzwet.nl