[WL::Techniek] spullen ophalen

Rick van der Zwet info at rickvanderzwet.nl
Thu Aug 6 10:19:51 CEST 2009

2009/8/5 Huub Schuurmans <huubsch at xs4all.nl>:

> niet?
>>

> He heb je dat niet gezien?
> Laatste tickets, uit mijn hoofd:
> - Ik kan niet inloggen (dwz node blijft vragen om password). Ik ben drie
> keer opnieuw begonnen, geen foutmeldingen, maar telkens geen login

Als je #63 bedoelt, Ik vermoed brakke hardware ergens, vooral de
soekris hadden er een handje van om na een reboot andere adX waardes
aan te nemen bij het gebruik van bepaalde flash kaartjes. Zet er even
de laaste firmware versie op en kijk dan wat ie doet. Als hij nog
steeds niet wil, zou ik graag de hardware zelf in mijn handjes willen
houden om te kijken wat daar mis gaat.

> - Node image wil niet altijd booten

Welke situaties, ik heb altijd bootende flashjes geproduceerd, dus ik
doe blijkbaar ergens iets anders.

> - Routering werkt niet, ook niet als ik breed lokaal subnet vervang door
> een /30
> Kortom: NodeHuub  doet wel iets op dit moment maar ik kan er in en hij
> routeert niet.

Gefixed:
* lvrouted overal met /30 opgestart (Huub,Rabo,Joost)
* /30 tussen joost en rabo opgezet, dit maakte echter weinig verschil.
* lvrouted op Joost was gecompileerd onder 7.0 en dat deed het
blijkbaar niet lekker. Vervangen voor versie die op Huub stond (7.2)
boel gerestart toen deed het allemaal goed
* /30 tussen joost en rabo verwijderd
* lvrouted overal met /24 opgestart (Huub,Rabo,Joost)
* A voila alles werkt weer.

/Rick
--
http://rickvanderzwet.nl