[WL::Techniek] Named

richard at vanmansom.net richard at vanmansom.net
Thu Oct 8 11:33:09 CEST 2009

Hoi,

Ik heb niet veel met named gewerkt dus ik wil graag feedback over mijn aanpak.

Op moment staan er 3 dns servers geregistreerd voor wirelessleiden.nl als ik whois draai. Dat is

Dellas
Siteview
Jupiler (Ed Kikkert).

Jupiler werkt volgens mij niet meer voor mij, Dellas is master en siteview is slave voor
wirelessleiden.nl.

Mijn idee is om ook Siteview master te maken en elke 5 minuten een sync te doen van de master file
op dellas. Veranderingen moeten dus doorgevoerd worden op dellas. Mocht dellas plat gaan dan kunnen
we de gegevens aanpassen in siteview (welke op dat moment de enige nameserver is) . Echter zodra
dellas weer up is gaat de sync weer door en wordt siteview overschreven wat we ook willen want
dellas is weer up.

Is dit een goede aanpak?

Richard