[WL::Techniek] dellas backup

Richard van Mansom richard at vanmansom.net
Thu Oct 8 22:12:08 CEST 2009

Allen,

Een update over backup van dellas.

De backup is read only, dus het zijn one way kopies.

lijst.wirelessleiden.nl = lijst.mirror.wirelessleiden.nl
Je kunt de archieven alleen door browsen als je lijst.wirelessleiden.nl
gebruikt (pas je hostfile bijvoorbeeld aan als je wil testen). De sync
gebeurt elke minuut. Beetje snel maar waarom niet.

www.wirelessleiden.nl = www.mirror.wirelessleiden.nl
Deze is klaar, de sync gebeurt elke nacht om 3am. Een rsync en een mysql
dump wordt opnieuw geladen. Best groot dus daarom maar 1 keer per dag.

svn.wirelessleiden.nl / svn.mirror.wirelessleiden.nl
wordt elke minuut gesynct. Als svn.wirelessleiden.nl naar dellphi staat
kun je ook een checkout doen (leek me wel handig). In de lijn van 'it
isn't a bug, it's a feature' zorgte een fout van mij er voor dat je een
foutmelding krijgt bij een commit. Ga ik nog naar kijken maar voorlopig
werkt het wel.
viewvc geeft nog een foutmelding, maar plain browsing kun je gewoon
gebruiken.

Opmerkingen?

Richard van Mansom