[WL::Techniek] lvrouted - unhanded exception

Lodewijk Voege lvoege at gmail.com
Tue Oct 27 19:02:54 CET 2009

2009/10/27 Huub Schuurmans <huubsch at xs4all.nl>:

> en ping geeft nu 'no buffer space available' zowel op vosko1 als huub.
> en hoge load op vosko1 van dnsmasq (interrupt tot 50%).

nog een data punt: toen ik de ethernet link tussen vosko1 en vosko2
tcpdumpte, om te kijken of er ueberhaupt routing pakketjes over
gingen, zag ik dat die twee enorm met elkaar in gesprek waren op de
DNS poort. de een stuurde constant naar de ander's poort 53, dan kwam
er antwoord, en vervolgens een ICMP port unreachable als antwoord op
dat antwoord. en zo voort, en dat in beide richtingen. dus d'r zit
iets mis daar, en wellicht hetzelfde tussen vosko1 en huub.

Lodewijk