[WL::Techniek] Fwd: 7.2 showstopper? (was Re: Uitrollen 7.2 op vaste PC's)

Huub Schuurmans huubsch at xs4all.nl
Wed Oct 28 21:33:01 CET 2009

-------- Original Message --------
Subject: 7.2 showstopper? (was Re: Uitrollen 7.2 op vaste PC's)
Date: Wed, 28 Oct 2009 20:23:44 +0100
From: Huub Schuurmans <huubsch at xs4all.nl>
To: Rick van der Zwet <info at rickvanderzwet.nl>

On Wed, 28 Oct 2009 16:42:47 +0100, Rick van der Zwet
<info at rickvanderzwet.nl> wrote:

> Buiten die lvrouted routing bug icm 7.2 (zie skype chat), die nu
> gefixed is, zitten er toch geen showstoppers in?

dnsmasq geeft een heleboel processor / interrupt load (tot 50%), waardoor
vosko's niet naar behoren werken (trage response, trage routering) en dns
het niet doet.
Ook op NodeHuub werkt de nameserver niet (meer) nu de voskos op 7.2
draaien.

Een ander probleem is de stabiliteit van de wi-driver. Zowel op Vosko1 als
Huub houdt het minipci-kaartje er na een tijdje mee op. Een combi van
atheros-minipci en wi-pcmcia die ik op NodeHuub heb geprobeerd werkte niet
(atheros werd instabiel).

Waarom DirkLos2 er mee stopt na een tijdje ben ik nog aan het uitzoeken.
Dat is dus een node volgens iris-concept met een mini-pci kaartje voor de
omni.

Groeten
Huub

Ik zal dat lvrouted