[WL::Techniek] Fwd: 7.2 showstopper? (was Re: Uitrollen 7.2 op vaste PC's)

Rick van der Zwet info at rickvanderzwet.nl
Thu Oct 29 02:57:04 CET 2009

2009/10/28 Huub Schuurmans <huubsch at xs4all.nl>:

> dnsmasq geeft een heleboel processor / interrupt load (tot 50%), waardoor
> vosko's niet naar behoren werken (trage response, trage routering) en dns
> het niet doet.

Hij kan vaak de upstream DNS boxes niet bereiken omdat of het netwerk
brak is of de DNS forwarders stuk zijn (staan op de proxies).

> Ook op NodeHuub werkt de nameserver niet (meer) nu de voskos op 7.2
> draaien.

Staat de config fout. Huub is nog van de oude stempel (DNS bij de
buren ophalen) ipv van bij centrale hosts. Nu de buren niet meer alles
weten kan de dns idd stuk gaan.

> Een ander probleem is de stabiliteit van de wi-driver. Zowel op Vosko1 als
> Huub houdt het minipci-kaartje er na een tijdje mee op. Een combi van
> atheros-minipci en wi-pcmcia die ik op NodeHuub heb geprobeerd werkte niet
> (atheros werd instabiel).

Knap klote, firmware is de enige vrijheidsgaad die we nog hebben. In
de driver kan je niets meer instellen. Of we zouden 8.0 moeten gaan
proberen (zucht)

> Waarom DirkLos2 er mee stopt na een tijdje ben ik nog aan het uitzoeken.
> Dat is dus een node volgens iris-concept met een mini-pci kaartje voor de
> omni.

Daar heeft Tim toch perongeluk de stekker uit getrokken of is dat een
andere host? Grote kans dat het file system een opdonder heeft
gekregen als het CF kaartje nog in write mode stond.

/Rick

--
http://rickvanderzwet.nl