[WL::Techniek] ipfw allow

Richard van Mansom richard at vanmansom.net
Fri Jan 7 17:02:20 UTC 2011

Hoi,

Vraagje over ipfw

Mijn mac adres is 00:0a:e4:3e:cd:d9

Als ik de volgende regel opgeef kan ik zoals gewenst geen toegang zoeken tot
de test node
ipfw add 8900 deny ip from any to any MAC any 00:0a:e4:3e:cd:d9 layer2

Als ik de volgende regel opgeef dan wordt de rest van de ipfw regels
uitgevoerd.
ipfw add 8900 allow ip from any to any MAC any 00:0a:e4:3e:cd:d9 layer2
of
ipfw add 8900 skipto 65000 ip from any to any MAC any 00:0a:e4:3e:cd:d9
layer2

Hoe zorg ik er voor dat de rest van de firewall regels niet uitgevoerd
worden,

Reden: hier staat een fwd regel is die niet uitgevoerd moet worden (captive
portal)

Richard