[WL::Techniek] WLPortal based on tcpserver/python

Richard van Mansom richard at vanmansom.net
Wed Jan 19 23:12:59 UTC 2011

2011/1/18 Rick van der Zwet <info at rickvanderzwet.nl>:
> Hi Richard,
>
> Ik heb mijn dinsdagavond toch nog een beetje nuttig kunnen besteden,
> met het herschrijven van Captive Portal dmv python en tcpserver:
>
> Zou je kunnen testen of je het wat vind? Basis instructies staan in de
> header van de file:
>   http://svn.wirelessleiden.nl/svn/code/iris/trunk/nanobsd/files/usr/local/sbin/wlportal.py

Leuk dat je meedenkt. Bedankt voor het werk, was even wat lees werk :-) .

Dus toch filteren op ip level. Aangezien met de problemen op basis van
MAC niveau lijkt me dat ook verstandig.

Even wat dingen die ik me hoofd had zitten.
* Cleanup van de firewall op twee tijden per 24 uur. En verwijder
alles wat langer is ingelogd dan 20 uur (voorkomt automatisch logouts
op vaste tijden).
* Include van centrale http page (sunny). Kunnen we centrale meldingen
op zetten. En dingen als Henk zijn enquête zonder alle nodes te
updaten. Wel uitgaan van connectiveit naar sunny (toch iris).
* Systeem opzetten dat centraal dat je ingelogd bent. Op de volgende
node wordt die info opgevraagd. Authenticatie en logging. Je ip en
ssid changen, maar voor veel verplaatsende toeristen kan dit handig
zijn. Wel standaard jouw approach om wirelessleiden.nl weer te geven
denk ik. Vooral deze wil ik graag opzetten (maar als je tijd hebt
genoeg te doen)

Je had er al aardig wat werk inzitten, maar waarom maak je geen
gebruik van thttpd? Is toch nodig voor wlweb. Webserver kan denk ik
geen kwaad om aanwezig te zijn.

Reactie?

Richard

> Gr. /Rick *duikt nu lekker onder de wol*

Al wat beter?