[WL::Techniek] Naamgeving poorten op ALIX bord

Huub Schuurmans huubsch at xs4all.nl
Mon Jan 31 19:40:12 UTC 2011

On 1/31/11 6:37 PM, Henk Uittenbogaard wrote:
> Koos en ik hebben wat verwarring over naamgeving van de ethernetpoorten
> van een Alix bord en de standaard van WL
>
> Alix noemt poorten LAN1, LAN2, LAN3 gerekend vanaf de USB poort
>
> WL noemt poorten: VR0, VR1, VR2  gerekend vanaf de seriele poort ??

FreeBSD gebruikt de vr driver voor de ethernetpoorten, vandaar de vr.
Bovendien worden de poorten door het besturingssysteem genummerd. Het is
dus niet een kwestie van kiezen, maar er wordt voor je gekozen.
Vergeet de alix-benamingen want die hebben geen functie.

Volgens mij wordt genummerd vanaf de voeding-aansluiting. Dat is wel
gebruikelijk (ook bij Soekris bijv.).

Huub