[WL::Techniek] cross compiling op ubuntu

Richard van Mansom richard at vanmansom.net
Mon Mar 21 14:29:27 UTC 2011

Ronald,

Begreep van Huub dat jij nog al ervaren bent met build omgevingen in
Linux. Als dit klopt:

Heb je ook ervaringen met crosscompiling, zoja ook met gcc, of enig
andere (cross)compiler die op ubuntu draait.

Als het antwoord op alle vragen ja is, zou je dan mee helpen met het
opzetten van zo'n cross compiler, met name voor de bullit's. Morgen op
de techniek avond.

Voor mij is compileren vaak de handleiding volgen met make, echter
loop ik steeds vast op missende packages bij de handleidingen die ik
vind (behalve build-essential rapen die handleidingen niet over
packages + ubuntu lijkt soms z'n eigen niet standaard  path te kiezen
voor libraries).

Richard