[WL::Techniek] data verzamelen voor heatmap project met kismet en Eeepc/Garmin Etrex

Huub Schuurmans huubsch at xs4all.nl
Sat Mar 26 21:32:06 UTC 2011

Ik ben bezig geweest om mijn EeePC te configureren voor het verzamelen
van data voor het Heatmap project.
Kismet stumblet er op los, maar registreert helaas geen gps coordinaten.

Ik gebruik een Garmin Etrex met seriele kabel en serieel/usb converter,
I/O format is NMEA. En de Etrex geeft een locatie (coordinaten).

gpsd met /dev/ttyUSB0 lijkt goed te werken: met xgps zie ik de
satellieten en is er een fix.

gpspipe -r geeft data flow, inclusief latitude en longitude gegevens.

maar {telnet localhost 2947} geeft wel connectie maar 'r' laat geen data
zien.

Ik heb ook nog de kismet-configuratie-optie met gpstype=serial,
gpsdevice=/dev/ttyUSB0 geprobeerd, maar dan vindt kismet dat er geen
'valid device' is.

De data rate van de Garmin is 4800 baud, maar {stty -F /dev/ttyUSB0
ispeed 4800 ospeed 4800] geeft geen verbetering.

Iemand nog een idee?

Huub