[WL::Techniek] Kismet data

Richard van Mansom richard at vanmansom.net
Fri May 6 13:48:38 UTC 2011

2011/5/6 Dennis Wagenaar <d.wagenaar at gmail.com>

> Ik kom er niet uit met Kismet. Alle logs hebben al de min-lat/max-lat etc,
> in de config kan ik niks relevants vinden, en met plugins vinden heb ik ook
> geen succes.
>
> Het probleem is dus dat Kismet met de meetresultaten berekeningen uitvoert
> om de posities van de accespoints te bepalen. Dit is niet gewenst; we willen
> juist ruwe data, dus ontvangen accespoints per gps locatie met bijbehorende
> info (mac/ssid/encyptie etc). Eigenlijk dus wat Netstumbler als output
> geeft;
> [...]
Huub scant volgens mij met zelf gecompileerde kismit, echter kom ik het
volgende tegen in de kismet.conf van de ubuntu versie:
# Do we track probe responses and merge probe networks into their owners?
# This isn't always desireable, depending on the type of monitoring you're
# trying to do.
trackprobenets=true

Richard