[WL::Techniek] Filters & json

Dennis Wagenaar d.wagenaar at gmail.com
Thu May 26 12:07:09 UTC 2011

Hoi Rick,

Zou je mij even een zetje in de goede richting kunnen geven?

Ik probeer een JSON object te maken die resultaten uit meerdere django
queries bevat. Het leek me wel handig om zo de filters dynamisch te maken
(dat als je bijv. bij gebruiker 'Piet' selecteerd, je bij meetrondje ook
alleen Piet's rondjes kan selecteren, en vervolgens de nodes die bij dat
rondje zijn gemeten).

Wat ik dus ong. wil bereiken:

[ { "gebruiker" : Piet, 'meetrondje' : [ { 'naam' : rondje1, 'nodes' : {
'ssid' : test1, 'ssid' : test2 }}, { 'naam' : rondje2 ...} ], { "gebruiker"
: Jan ...} ]

Nu lukt het wel om resultaten van enkele queries in JSON te zetten en te
gebruiken voor de filters (zie de nodelijst filter in de laatste rev.), maar
ik kan niet echt een praktische manier vinden om resultaten van meerdere
queries in een JSON te zetten.

Dus mijn vraag, hoe kan ik het bovenstaande voorbeeldje bereiken? Pak ik het
ook eigenlijk wel op de goede manier aan om zo de filterlijst dynamisch te
maken?

En dan nog even een update: de interface heeft wat werk gehad, de nodelijst
werkt (met klik, mouseover werkte nog niet zo heel geweldig), en filters
zijn semi-werkend (handmatige invoer was mogelijk, maar heb ik gesloopt,
wilde het dynamisch).

Groet,
Dennis

--