[WL::Techniek] Filters & json

Rick van der Zwet info at rickvanderzwet.nl
Sat May 28 18:27:49 UTC 2011

2011/5/26 Dennis Wagenaar <d.wagenaar at gmail.com>:
> Zou je mij even een zetje in de goede richting kunnen geven?

Ik ben even kwijt wat je precies probeert te bereiken, kan je toch nog
een static voorbeeld geven (kunnen ook een paar ingescande schetsen
zijn).

> Ik probeer een JSON object te maken die resultaten uit meerdere django
> queries bevat. Het leek me wel handig om zo de filters dynamisch te maken
> (dat als je bijv. bij gebruiker 'Piet' selecteerd, je bij meetrondje ook
> alleen Piet's rondjes kan selecteren, en vervolgens de nodes die bij dat
> rondje zijn gemeten).
>
> Wat ik dus ong. wil bereiken:
>
> [ { "gebruiker" : Piet, 'meetrondje' : [ { 'naam' : rondje1, 'nodes' : {
> 'ssid' : test1, 'ssid' : test2 }}, { 'naam' : rondje2 ...} ], { "gebruiker"
> : Jan ...} ]

Kan moet je zelf die structuur maken en encoderen: zie voorbeelden op:
     http://simplejson.github.com/simplejson/

> Nu lukt het wel om resultaten van enkele queries in JSON te zetten en te
> gebruiken voor de filters (zie de nodelijst filter in de laatste rev.), maar
> ik kan niet echt een praktische manier vinden om resultaten van meerdere
> queries in een JSON te zetten.

Kan je een voorbeeld geven hoe je de queries wilt combineren?

> Dus mijn vraag, hoe kan ik het bovenstaande voorbeeldje bereiken? Pak ik het
> ook eigenlijk wel op de goede manier aan om zo de filterlijst dynamisch te
> maken?

We zitten een heel eind op de goede weg, echter ik ben de weg ff kwijt
wat je precies met de dynamische filters wilt.

> En dan nog even een update: de interface heeft wat werk gehad, de nodelijst
> werkt (met klik, mouseover werkte nog niet zo heel geweldig), en filters
> zijn semi-werkend (handmatige invoer was mogelijk, maar heb ik gesloopt,
> wilde het dynamisch).

Het zit er idd gelikt uit! Als die dynamische filters werken is het
tijd dat we het product klaar gaan maken voor een alpha release.

Gr. /Rick
--
http://rickvanderzwet.nl