[WL::Techniek] Capture CTS/RTS 802.11?

Lodewijk Vöge lvoege at gmail.com
Wed Aug 15 18:21:40 UTC 2012

2012/8/15 Rick van der Zwet <info at rickvanderzwet.nl>:

> Weet iemand een betaalbare optie op dit te doen?

ik heb zo'n DVB dongle en die lijkt inderdaad te werken met dat soort
software, maar ik heb er nooit mee naar wifi gekeken. ik zal vanavond
eens kijken hoe dat er uit ziet.

het irritante is dat je dongles met specifieke chips moet hebben, en
ze komen uit China. die fabrikanten zien ineens veel vraag naar een
bepaald model nummer, hebben nog bakken van een ander model nummer
liggen, en printen daar dan gewoon het gevraagde model nummer op en
voila. een DVB dongle is een DVB dongle, tenslotte. dus het is een
gok, krijg je een echte die je hiervoor kan misbruiken, of krijg je
een wat-zeur-je-nou nep geval. ik had geluk.

Lodewijk