[WL::Techniek] Route naar HybridHerman stuk?

Huub Schuurmans huubsch at xs4all.nl
Sat Jan 19 16:53:52 UTC 2013

Op 1/19/13 2:44 PM, Karlo Luiten schreef:
> Wie kan dit even checken?
>
> Vanaf sunfire kom ik niet op HybridHerman. Als ik naar watertoren2 ssh
> kom ik er wel op. Ik heb watertoren2 al gereboot, dat heeft geen
> verschil gemaakt.
>
> Traceroute van sunfire naar herman stopt bij watertoren2.
>
> Wie helpt?
> :) K

vast niemand bij 'techniek', dit is vraag voor 'beheer'.

HybridHerman wordt niet door ons beheerd. De configuratie klopt ook niet
meer met genesis.

Ik denk dat er een nanostation op watertoren zit op een switch met de
watertorens1,2,3
Dit nanostation staat niet in genesis.

Op watertoren1,2 en 3 zijn aliassen geconfigureerd: 92.66.227.162, .163,
.164 /29 die kennelijk in het subnet van herman zitten (kpn.net ipadres).

Watertoren rebooten heeft niet zoveel zin. De lokale internetverbinding
werkt nog steeds:
HybridWatertoren2# fetch -o /dev/null http://www.nu.nl
/dev/null                                     100% of   80 kB  767 kBps

Ik zie geen : een /tools/find-nanostation vr0 geeft oorverdovende stilte.