[WL::Techniek] Opzet Alix APU boardjes voor WLnodes

Wout Tankink wout at tankink.com
Mon Nov 17 17:18:15 UTC 2014

> On 15 jan 2014, at 21:46, Ed Kikkert <ed at kikkert-online.nl> wrote:
>
> Wat me opvalt aan het boardje is dat het CF slot niet echt heel betrouwbaar is en soms het kaartje
> niet herkend. Na op nieuwe plaatsen deze dan wel herkend en start. Het kaartje kan zit ook niet vergrendeld (zoals in foto camera’s)
> en kan dus met een beetje trillingen slecht contact gaan maken. Een puntje van aandacht.

Ik denk dat nog nader uitgezocht moet worden welke parameters (zoals merk/type, grootte kaartje) van invloed zijn op het niet herkend kunnen worden, opdat niet in de loop van de tijd in het veld systemen niet willen booten.
Lostrillen kan ook voorkomen worden met een stukje tape vlak over de connector en CF-kaart.
Wel moet tape gekozen worden die ook na lange tijd niet gemakkelijk afschuift, maar wel te verwijderen is (zoals alu-tape).

Wout