[WL::Techniek] Opzet Alix APU boardjes voor WLnodes

Huub Schuurmans huubsch at xs4all.nl
Thu Nov 20 19:48:53 UTC 2014

Ed Kikkert schreef op 20/11/14 18:16:
> All,
>
> Als bijlage de eerst resultaten van een 64bit node :-). Er is verbinding met het WL netwerk
> echter in de routing / dns gaat iets nog niet goed maar heb nog niet de
> kans gekregen om hier in te duiken.
>
> HybridEd2 is wel op ipnummer 172.16.3.66 vanaf het wlnetwerk bereikbaar via SSH.
>

> Wordt vervolgd

dns werkt iig, zowel voor inet als wleiden.net

default route naar 172.16.3.65, dat is HybridEd
, je soekris.

Omgekeerd gaat nie goed: Ed weet niet van HybridEd2, 172.17.157.1. Dat
komt omdat het ip adres van HybridEd2 op wlan0 zit. Je hebt nog geen
wifi-kaartje in de APU, maar wlan0 wel in de config staan.

Als ik 172.17.157.1 toevoeg aan lo0 werkt e.e.a.
HybridEd2# fetch -o /dev/null http://www.nu.nl
/dev/null                                     100% of  836  B 2326 kBps
00m00s
HybridEd2# /tools/check-inet-alive
HybridEd2# cat /tmp/network.status
internet=up