[WL::Techniek] Geschikte hardware voor een mini-Node in een lantaarnpaal?

info at rickvanderzwet.nl info at rickvanderzwet.nl
Wed Aug 24 17:00:50 UTC 2016

Hoi Folks,

Voor de lantaarnpaal pilot ben ik op zoek naar geschikte hardware. Huub
zijn eerste poging was een RaspberryPi board met 4 USB WiFi Dongles met
externe pigtail. Het nadeel hiervan is dat de dongels niet ondersteund
worden in linux en ik ook geen geschikte dual-band USB dongles kan
vinden die wel werken, waarmee (meshed) een netwerk gemaakt kan worden.

Een standaard ALIX board met switch en BulletM2 en BulletM5 antennes was
te groot en komt niet in de casing.

Praktisch gezien moet het eigenlijk een klein embedded board zijn met
met een 4-tal WiFi modules zijn. De WiFi modules moeten 802.11a
ondersteunen en ook support hebben van AccessPoint mode. Eigenlijk een
eerste generatie node, maar dan kleiner :-).

Gekeken naar de spullen van RouterBoard en mini-PCI modules, echter dan
gaan de prijzen gelijk weer hard omhoog. Iemand een idee wat nog meer te
gebruiken qua hardware?

Met vriendelijke groet,
Rick van der Zwet