[WL::Techniek] Geschikte hardware voor een mini-Node in een lantaarnpaal?

Huub Schuurmans huubsch at xs4all.nl
Mon Aug 29 10:17:19 UTC 2016

Op 8/24/16 om 7:00 PM schreef info at rickvanderzwet.nl:
> Hoi Folks,
>
> Voor de lantaarnpaal pilot ben ik op zoek naar geschikte hardware. Huub
> zijn eerste poging was een RaspberryPi board met 4 USB WiFi Dongles met
> externe pigtail. Het nadeel hiervan is dat de dongels niet ondersteund
> worden in linux

volgens de fabrikant wordt linux ondersteund:
http://www.edimax.nl/edimax/merchandise/merchandise_detail/data/edimax/nl/wireless_adapters_ac600_dual-band/ew-7811usc/

De linux driver en de gpl-source code staan op
http://www.edimax.nl/edimax/download/download/data/edimax/nl/download/product/wireless_adapters/wireless_adapters_ac600_dual-band/ew-7811usc/

Ik had de setup met raspi een half jaar geleden inderdaad aan de praat
met OpenWRT. FreeBSD werkte niet met deze dongles.

Probleempjes:
- maximaal twee dongles, mogelijk een limitering voor de
stroomvoorziening (via usb-hub met externe powersupply wel vier stuks
- mogelijke interferentie van usb3-kabeltjes met 2.4 GHz wifi.

Groeten
Huub